مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 19:182020-01-22اقتصادي

گام بعدی طرح تحول سلامت، تقدم پیشگیری و درمان سرپایی است


سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در بازدید از طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت در کاشان افزود: اگر چه تحول نظام سلامت در توسعه زیرساخت ها و دسترسی مردم به ویژه در نقاط کمتر برخوردار، ماندگاری پزشک در مناطق محروم، تامین داروهای اساسی و هزینه های کمرشکن از دوش مردم کاسته شد اما این وزارتخانه نیازمند یک طرح تحول نظام سلامت با یک رویکرد و مرحله جدید باید باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اداره کشور مبتنی بر راه گذشته مستمر و بدون بازنگری باشد، به طور حتم دچار بحران خواهیم شد، بیان کرد: سیاست این وزارتخانه در اجرای ادامه طرح تحول سلامت، پرداختن به بسته های مهم این طرح از جمله کاهش پرداخت از جیب بیمار، توسعه زیرساخت ها در نقاط محروم و کم برخوردار، ماندگاری پزشک در نقاط محروم و تامین داروهای اساسی برای بیماران خاص و صعب العلاج است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف از اجرای طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت را مردمی کردن و اجتماعی نظام ارایه خدمت برشمرد و اضافه کرد: این کار باید با 2 هدف افزایش خودمراقبتی مردم با آموزش به آنها و همراهی مردم با وزارت بهداشت در نظام ارایه خدمت اجرا می شود.

وی از بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت یاد کرد و ادامه داد: پیش از اجرای این طرح نخستین سطح فعالیت بین مردم، بهورزان در خانه های بهداشت بودند اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام بعدی طرح تحول سلامت، تقدم پیشگیری و درمان سرپایی است

گام بعدی طرح تحول سلامت، تقدم پیشگیری و درمان سرپایی است