مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:452020-01-23اقتصادي

سفر به کهک روایت یک ماجراجویی و تجربه ای متفاوت


بر اساس آخرین آمار موجود کارگروه غارشناسی استان مرکزی 75 غار مهم و دیدنی در جای جای این استان شناسایی شده که کهک به عنوان یکی از نمونه های برجسته و کم نظیر در حوزه غارنوردی و جاذبه ای بکر برای علاقه مندان به طبیعت گردی و سرمایه های طبیعی به شمار می رود و نیاز است که سیما و مختصات این اثر طبیعی بیشتر معرفی شده و مسوولان اجرایی، گردشگری و ورزشی برای بهره مندی از این سرمایه طبیعی برنامه کارآمدی را ارایه دهند.

غار کهک درپهنه کوه کم ارتفاعی در نزدیکی روستایی با همین نام از توابع دهستان دودهک شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی واقع شده و در 86 کیلومتری جنوب شهر قم و نزدیکی جاده قم - اصفهان قرار دارد که نام دیگرش غار سن ایک است و تخمین زده شده که تشکیل آن به دوران های تاریخی پس از اسلام بازگردد.

این اثر طبیعی و بکر از جذاب ترین غارهای ایران و با کلکسیونی بی نقص از تزیینات آهکی می تواند یکی از مقاصد طبیعت گردی ناب محسوب می شود و برای وارد شدن به آن باید هشت متر طول اولیه مسیر را با طناب به سمت پایین طی کرد و با قرار گرفتن در محیط داخلی حجمی از زیبایی های طبیعی چشمان هر مخاطب را خیره می کند.

اسم کهک از کوه کم ارتفاع این ناحیه آمده که قلعه روستا بر روی قله اش قرار دارد و از آن جایی که ارتفاع این کوه خیلی کم است به آن کوهک یا کوه کوچک و به اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به کهک روایت یک ماجراجویی و تجربه ای متفاوت

سفر به کهک روایت یک ماجراجویی و تجربه ای متفاوت