مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 07:162020-01-23سياسي

امام جمعه شیراز: شیراز در عرصه هنر باید در تعامل با قم فضای خاصی ایجاد کند


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه این شهر در عرصه های تفکر فلسفی، فقهی و هنری شهری شاخص است، گفت: شیراز باید در این زمینه ها به میدان بیاید و در هم افزایی با شهر قم فضای خاصی را ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شیراز، آیت الله لطف الله دژکام،در سومین همایش ملی فقه و هنر اظهارداشت: درگیری ذهنی و فکری استادان فارس در زمینه های فلسفه و فقه هنر باید بیش از این باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی می گویند در موضوع های فقه و هنر، آخرین حرف ها زده شده اما باید گفت که با این رویکرد نمی توان تمدن اسلامی ساخت بلکه پژوهش در این زمینه تازه به معنای ادامه راه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: در بحث فلسفه، فقه هنر و در عرصه هنرها بیش از هرچیزی ذهنمان به سمت موسیقی می رود اما مساله خیلی فراتر از آن است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه تصور مخاطبان از فقه اهمیت بسیاری دارد، گفت: شاهد نگاهی دوگانه در جامعه به این موضوع هستیم و گروهی این بینش را دارند که آیا فقه می خواهد به تمام اعمال پاسخ دهد یا نسبت به قسمتی از آن پاسخ دهد.

؟ امام جمعه شیراز ادامه داد: نیاز به فرهنگ سازی و ترویج نگاه همه جانبه به فقه داریم لیکن در حال حاضر چیز دیگری در حال ترویج است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه شیراز: شیراز در عرصه هنر باید در تعامل با قم فضای خاصی ایجاد کند

امام جمعه شیراز: شیراز در عرصه هنر باید در تعامل با قم فضای خاصی ایجاد کند