مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 07:502020-01-25سياسي

غربالگری بینایی بیش از 31 هزار کودک خراسان جنوبی


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم، گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه 31 هزار و 764 کودک در این برنامه غربال شدند و تا کنون برای 2200 کودک، - تشخیص و مداخلات درمانی صورت گرفته است.

علی عرب نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح های پیشگیرانه ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش سال، درطول سال در پایگاه های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ها انجام می شود.

وی افزود: برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام آمبلیوپی (تنبلی چشم) و سایر اختلالات بینایی کودکان سه تا شش سال در پایگاه های دائمی و غیردائمی انجام می پذیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: پایگاه های دائمی در زمینه غربال بینایی سطح اول کودکان سه تا شش سال با استفاده از چارت و با دستگاه پلاز اپتیکس در تمام طول سال فعالیت می کنند.

عرب نژاد ادامه داد: پایگاه های غیردائمی، به صورت ثابت و سیار در سراسر کشور از ابتدای آبان ماه آغاز می شود و شامل؛ مهدهای کودک، آمادگی ها و مراکز و خانه های بهداشت است.

وی افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی، دارای 13 دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته برای اجرای برنامه است و همچنین 44 پایگاه دائمی و 680 پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بینایی بیش از 31 هزار کودک خراسان جنوبی

غربالگری بینایی بیش از 31 هزار کودک خراسان جنوبی