مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 05:352020-01-26سياسي

دادستان کرمانشاه: اتهام اسیدپاشی می تواند افساد فی الارض یعنی اعدام باشد


دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، اسیدپاشی را ناجوانمردانه ترین و غیرانسانی ترین شیوه خشونت ورزی و درجه اعلای خشونت دانست و گفت: در قانون تشدید مجازات اسیدپاشی دیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از دادستانی کرمانشاه، محمدحسین صادقی اسیدپاشی را ناجوانمردانه ترین و غیرانسانی ترین شیوه خشونت ورزی و درجه اعلای خشونت دانست.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه رویکرد قانونگذار در مقابل اسیدپاش سختگیرانه است، گفت: بنای قانونگذار بر این است که با خطاکار با شدت تمام برخورد کند، چنانچه نوآوری های خوبی در قانون تشدید مجازات اسیدپاشی دیده می شود؛ از جمله اینکه اگر مجازات فرد بزهکار متناسب با آثار رفتار مجرمانه او مشخص شده مثلا اگر فردی مرتکب اسیدپاشی گسترده شود، اتهام او حتی می تواند افساد فی الارض یعنی اعدام باشد.

ممنوعیت از تسهیلات ارفاقی برای اسیدپاش، مشروط شدن هرگونه تخفیف به رضایت قربانی، جبران خسارت ها و هزینه های درمانی بزه دیده و ایجاد تکلیف برای بهزیستی در این زمینه از دیگر محور های قانون جدید تشدید مجازات اسیدپاشی است که صادقی به آن ها اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح موضوع محدودیت دسترسی به ترکیبات شیمیایی، گفت: این یک اقدام حداقلی است که اجرایی شدن آن با ابهامات زیادی روبروست، اما م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان کرمانشاه: اتهام اسیدپاشی می تواند افساد فی الارض یعنی اعدام باشد

دادستان کرمانشاه: اتهام اسیدپاشی می تواند افساد فی الارض یعنی اعدام باشد