مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 19:102020-01-26پزشكي

برنامه ای برای پیشگیری از چاقی کودکان در فارس


کم تحرکی و دریافت مواد غذایی کم ارزش و پُرانرژی وعادات نامناسب غذایی، عامل چاقی درکودکان است - ، مرکز فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، زمینه ساز ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلب و عروق، دیابت، پُرفشاری خون، افزایش چربی های خون، بیماری های کبدی و تنفسی محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه سرعت رشد در آغاز دوران کودکی، سریع است، آغاز پیشگیری از چاقی باید در این دوران آغاز شود تا بتوان تغییرات دوره ای رشد و سوخت و ساز را مناسب با نیاز بدن تنظیم و از چاقی جلوگیری کرد.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: عارضه مهم دیگری که چاقی کودکی در بر دارد، ارتباط آن با چاقی بزرگسالی است و اغلب کودکان چاق امروز، بزرگسالان چاق آینده هستند.

او از اجرای برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان کشور با نام ایران اکو Ending Childhood Obesity گفت: این برنامه شامل راهکار هایی است که باید با مشارکت همه بخش های توسعه اجرا.

همتی با بیان اینکه کمیته این طرح برای پیشگیری از چاقی کودکان، شش راهکار اصلی را توصیه کرده است، عنوان کرد: اجرای برنامه های جامع ترویج تغذیه سالم و کاهش مصرف غذا های ناسالم و نوشیدنی های شیرین در کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه های جامع که موجب افزایش فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ای برای پیشگیری از چاقی کودکان در فارس

برنامه ای برای پیشگیری از چاقی کودکان در فارس