مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 10:362020-01-27سياسي

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضا قرار داد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی و ساخت ماهواره دوم این دانشگاه خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ آقای دکتر سید احمد معتمدی با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود.

اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید، اما متأسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قرار دهد.

آقای معتمدی افزود: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه تأکید کرد.

در سناریو پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه های این وزارتخانه برای توسعه فناوری های فضایی، این سناریو مورد تأیید قرار گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر با استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.

آقای دکتر معتمدی مرحله اول این طرح را اجرای طراحی مفهومی در چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره دانست و گفت: ماهواره ای که بر اساس این قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر