مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 12:002020-01-27دانش

ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس توافقات انجام شده قرار است ماهواره ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شود و اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود.

اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید، اما متاسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قراردهد.

معتمدی اظهار کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه نمود.

در سناریو پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه های این وزارتخانه برای توسعه فناوری های فضایی، این سناریو مورد تایید قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد

ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد