مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 بهمن 1398 ساعت 06:402020-01-30دانش

بسیج 24 هزار هیات علمی برای پژوهشهای کاربردی/ ورود به حل مشکلات دستگاهها و بانکها


سخنگوی دانشگاه آزاد از بسیج 24 هزار هیات علمی این دانشگاه برای پژوهش های کاربردی موسسات و دستگاه های اجرایی خبر داد.

- احمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر ، در اظهار کرد: براساس قانون بودجه 98 شرکت ­ها، بانک ­ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت باید حداقل 40 درصد از امور پژوهشی خود را از طریق پژوهش دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش ­عالی و پژوهشی و فناوری هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار دانشگاه آزاد می تواند ذیل آیین نامه نامه بند ح تبصره 9 بودجه 98، با دستگاه های اجرایی، شرکتها و بانکها برای انجام پژوهش توافق کند، افزود: منابع مندرج در این آیین نامه باید در راستای حل مسایل و مشکلات شرکت­ ها، بانک ها و مؤسسه­ ها از قبیل توسعه و ارتقای فناوری و نوآوری، افزایش بهره ­وری، اصلاح ساختار، کاهش هزینه­ های تولید و توسعه بازار هزینه شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: هزینه کرد این بودجه باید از طریق پروژه ­های پژوهش کاربردی از سوی اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران و همچنین اجرای پایان نامه­ های تحصیلات تکمیلی و پروژه­ های پسادکتری انجام شود.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه توافقنامه ­های منعقد شده بین شرکت­ ها، بانک ­ها و مؤسسه­ ها و دانشگاه آزاد باید در سامانه ساتع (سامانه ملی عرضه و تقاضای پژوهش و فناوری) ثبت ­ شود، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیج 24 هزار هیات علمی برای پژوهشهای کاربردی/ ورود به حل مشکلات دستگاهها و بانکها

بسیج 24 هزار هیات علمی برای پژوهشهای کاربردی/ ورود به حل مشکلات دستگاهها و بانکها