مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 بهمن 1398 ساعت 11:452020-01-31بين الملل

پامپئو در کی یف: تعهد ما به اوکراین ناگسستنی است


وزیر خارجه آمریکا که به پایتخت اوکراین سفر کرده، در دیدار با رییس جمهور این کشور گفت: «تعهد ما به حمایت از اوکراین ناگسستنی است».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی که استیضاح خبرساز دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور در پرونده اوکراین گیت همچنان ادامه دارد، امروز جمعه به کی یف رفته و با مقام های اوکراینی دیدار کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز ، پامپئو بعد از دیدار با مقام های اوکراینی در یک کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور این کشور حضور یافت.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست مشترک گفت: من امروز اینجا هستم که یک پیغام واضح را بدهم: ایالات متحده مبارزه اوکراین برای آزادی، دموکراسی و رفاه را یک مبارزه پویا و زنده می داند و تعهد ما به حمایت از این مبارزه، گسسته نخواهد شد .

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در کی یف و در توضیح چرایی حمایت آمریکا از این کشور، اوکراین را یک منطقه حائل بین دموکراسی و اقتدارگرایی در شرق اروپا توصیف کرد.

رییس جمهور اوکراین هم در این نشست، از رایزنی خود با پامپئو درباره طرق جدید برای تقویت روابط بین دو کشور خبر داد.

زلسنکی همچنین از آمریکا خواست درباره حل درگیری ها و منازعه در شرق اوکراین (بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان نزدیک به روسیه) نقش بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو در کی یف: تعهد ما به اوکراین ناگسستنی است

پامپئو در کی یف: تعهد ما به اوکراین ناگسستنی است