مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 06:262020-02-02سياسي

پیوستن ایران به جمع 3 کشور سازنده لیزر های فوق پیشرفته


با بومی سازی دستگاه لیزر فوق پیشرفته پالس کوتاه فمتو ثانیه، ایران به جمع 3 کشور سازنده لیزر های فوق پیشرفته در جهان پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: پس از6 سال کار تحقیقاتی ، پژوهشگران اصفهانی باهمکاری یک تیم بین المللی ، موفق به ساخت و بومی سازی این دستگاه لیزر و اکتساب دانش و فن آوری این حوزه از دانش شده اند.

مهدی موسوی با بیان اینکه این دستگاه لیزر در جشنواری فناوری ریاست جمهوری امسال ، به عنوان محصول برتر شناخت شده است افزود: آشکار سازی و اسپکتروسکوپی فوق حساس، عکسبرداری های فوق سریع و تولید امواج جادویی تراهرتز از جمله کاربردهای این سامانه است .

وی فن آوری ساخت این دستگاه را جز پیچیده ترین و پیشرفته ترین فن آوری ها در حوزه فوتونیک برشمرد و گفت: این حوزه از علم در جایگاه 10 حوزه متحول کننده قرن حاضر قرار گرفته و سال گذشته این گروه تحقیقاتی موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک در این عرصه شدند .

این محقق یکی از عوامل اهمیت این لیزر فوق پیشرفته را پالسهای فوق باریک آن ( در حد 15 فمتو ثانیه) دانست و افزود: این ویژگی باعث ایجاد توانایی در عکسبرداری ( در حد واکنش ملکول ها و اتم ها ) و نمونه برداری فوق سریع ( در حد به دام اندازی ملکول ها) به محققان را می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن ایران به جمع 3 کشور سازنده لیزر های فوق پیشرفته

پیوستن ایران به جمع 3 کشور سازنده لیزر های فوق پیشرفته