مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 16:202020-02-02پزشكي

سرطان قابل پیشگیری است؛


راهکار های مهار سرطان های شایع بانوان از زبان یک پزشک متخصص بشنوید - هر سال تعداد زیادی از زنان با کلمه رعب آور سرطان مواجه می شوند و این در حالی است که دو سوم مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مرکز فارس، متخصص زنان و زایمان بیمارستان مادر و کودک شوشتری گفت:با توجه به رشد چشمگیر سرطان و نگرانی های روحی بیماران، باید تلاش کرد با حفظ روحیه بیمار راهکار های کنترل و نحوه پیشگیری از سرطان ها و فرهنگ سازی مقابله را به مردم جامعه آموزش داد.

سرطان روده بزرگ:دکتر مریم زارع خفری افزود:این نوع سرطان با توجه به آمار های جامعه سرطان آمریکا، هر سال در زنان و مردان در حال رشد است.

خبر خوب این است که سرطان روده بزرگ به طور کامل قابل پیشگیری از سرطان های زنان است که به کمک غربالگری های منظم به روش کولونسکوپی.

این آزمون باید از سن 50 سالگی به بعد انجام شده و هر 10 سال یک بار تکرار شود.

کولونوسکوپی نه تنها در تشخیص سرطان روده بزرگ کاربرد دارد، بلکه می تواند به شناسایی و حذف پولیپ های روده قبل از این که سرطانی شوند، بپردازد.

دیگر گزینه های غربالگری شامل آزمون خون مخفی در مدفوع، است.

سرطان تیرویید:وی ادامه داد:شانس ابتلا به این سرطان از 20 سال گذشته تا کنون دو برابر شده است و زنان دو برابر بیش از مردان به آن مبتلا می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان قابل پیشگیری است؛

سرطان قابل پیشگیری است؛