مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 08:102020-02-03سياسي

گناهم «سالمندی» است؛ آزارم ندهید!


پدر و مادران از قدیم همیشه می گفتند:«موی سپید حرمت دارد و اجازه ندارید به سالمندان بی احترامی کنید اما متأسفانه امروز پدیده سالمند آزاری حال برخی از این مو سپیدان خانه هایمان را ناخوش و پریشان کرده است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس- محمد تاجیک: قدیم ترها کوچک که بودیم، پدر و پدربزرگ ها همیشه یادمان می دادند و یکسره گوشزد می کردند که باید احترام بزرگترها را نگه دارید.

می گفتند: موی سپید حرمت دارد و اجازه ندارید به آنها کوچکترین بی احترامی کنید؛ چراکه پیر دنیایی از تجربه است و موی سپیدش حکایت فراز و نشیب های زندگی و بیم و امیدهای آن است.

  وقتی پیرمردی داخل مینی بوس و اتوبوس وارد می شد، یا اگر در مسجد و محفلی ورود می کرد ناخودآگاه همه از جا بلند می شدند و جای خود را به او می دادند و دعای  ان شاءالله خیر از جوانیت ببینی  یا  پیر شوی  ورد زبان مردان و زنان سالخورده ای بود که هر وقت جوانی به آنها به نوعی احترام می گذاشت، نثارش می کردند.

البته این موضوع هنوز هم در جامعه وجود دارد و این مرام همواره در فرهنگ ایرانی بوده و خواهد بود، اما واقعیت این است که این روزها  این موضوع مهم کمرنگ شده و انگار بسیاری از افراد فراموش کرده اند که روزی خود سالمند شده و نیازمند دستگیری هستند! اگر کمی به دورو برمان نگاه کنیم می توانیم صحنه های غم انگیزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گناهم «سالمندی» است؛ آزارم ندهید!

گناهم «سالمندی» است؛ آزارم ندهید!