مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 08:452020-02-03اقتصادي

پیشنهاد مالیاتی وزارت بهداشت برای پزشکان


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، به تشریح مشکلات شیوه دریافت مالیات از پزشکان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کریم همتی، روز دوشنبه در نشست خبری که در سالن کنفرانس وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت این است که مالیات پزشکان به شکل سابق و به نرخ ثابت گرفته شود.

وی گفت: مشکل اینجاست که مردم نسبت به کارکرد پزشکان و درآمد آنان حساسیت دارند و معمولا یک نکته را نادیده می گیرند و آن این است که اگر پزشکان کم کاری کنند، درآمد بیمارستان های دولتی نیز کاهش می یابد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش مالیات پزشکان در بخش دولتی باعث شده تعداد زیادی از پزشکان تمام وقت جغرافیایی از این وضعیت خارج شده و بخشی از وقت خود را در مطب و بخش خصوصی سپری کنند.

همتی تاکید کرد: با قوانین کنونی که نسبت به مالیات پزشکان سختگیری می شود از یک تا دو سال گذشته حدود 30 هزار پزشک از وضعیت تمام وقتی در بخش دولتی خارج شده اند و این مسئله به خدمات و درآمد بیمارستان های دولتی آسیب زده است.

معاون حقوقی وزارت بهداشت گفت: اکنون به دو صورت از پزشکان در بخش دولتی مالیات گرفته می شود یکی مالیاتی که روی حقوق پزشکان گرفته می شود و یکی هم مالیات پلکانی که از دستمزد و کارانه پزشکان اخذ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مالیاتی وزارت بهداشت برای پزشکان

پیشنهاد مالیاتی وزارت بهداشت برای پزشکان