مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 13:102020-02-04اقتصادي

برگزاری نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بایگ تربت حیدریه


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه گفت: نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بخش بایگ تربت حیدریه برگزاری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مرکز خراسان رضوی، علی رستمی با بیان اینکه در حال حاضر بخش بایگ تربت حیدریه حدود 90درصد ابریشم کشور را تولید می کند، تصریح کرد: این ظرفیت منحصربه فرد شهرستان باید به نحو شایسته در سطح کشور و حتی جهان معرفی شود و همه ادارات دولتی و غیردولتی شهرستان و استان برای برگزاری اینگونه جشنواره ها باید کمک و همکاری کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه توانمندی های بخش بایگ از قبیل صنایع دستی، سوغات، بازی های بومی محلی، موسیقی سنتی، گیاهان دارویی و… برگزار می شود.

وی از رونمایی ثبت ملی شهر بایگ، برگزاری تورهای گردشگری ابریشم، افتتاح موزه ابریشم، خانه صنایع دستی ابریشم، اقامتگاه بومگردی و تهیه پوستر جشنواره همزمان با برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در اوایل سال آینده همزمان با فصل برداشت پیله کرم ابریشم در شهر بایگ برگزار خواهد شد.

روستای بسک در فاصله 20 کیلومتری تربت حیدریه و از توابع بخش بایگ است که در سال 1397 به دلیل اشتغال 95 درصد مردم به شغل ابریشم کشی از طرف معاونت صنایع دستی کشور به عنوان روستای ملی ابریشم کشی معرفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بایگ تربت حیدریه

برگزاری نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بایگ تربت حیدریه