مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 20:402020-02-04سياسي

بازگشت به وقف 75 درصد موقوفات مازندران پس از انقلاب


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 75 درصد موقوفات استان پس از انقلاب اسلامی به وقفیت خود بازگشتند.

- حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های غرب مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: وقف و موقوفات عجین با نه تنها اسلام بلکه با عامه مردم است و بنابراین در دوره طاغوت با توجه به موضع گیری هایی که نسبت به دین و گاهی نسبت به بعضی از عامه مردم داشتند ظلم های زیادی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از موقوفات ما در اصلاحات ارضی از وقفیت خارج شده بود، افزود: امروز ماده واحده ای را در اوقاف داریم به عنوان اینکه کلیه املاک موقوفه باید به وقفیت خود برگردند و بنابراین این برای برای اموال اهل بیت (ع) و دستگاه اوقاف و موقوفات کل استان مازندران بسیار مثمر ثمر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تصریح کرد: نزدیک به 75 درصد موقوفات مازندران بعد از انقلاب به وقفیت خود برگشته اند در حالی که در دوران قبل از انقلاب با رویکردی که آن زمان داشتند و موانعی که ایجاد کردند از وقفیت خارج شده بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب در وقف و موقوفات هم بوده است، گفت: یک مورد را با آتش زدن وقف نامه ها یا با خارج کردن از اصلاحات اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به وقف 75 درصد موقوفات مازندران پس از انقلاب

بازگشت به وقف 75 درصد موقوفات مازندران پس از انقلاب