مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 07:302020-02-05پزشكي

ترمیم جراحات با استفاده از منسوجات بافته شده از سلول های پوستی


گروهی از محققان در مؤسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی در بوردو فرانسه رشته ای از سلول های پوستی بدن انسان تولید کردند که به آن نسج انسانی گفته و می توان از آن برای بخیه زخم ها یا پیوند پوست استفاده کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی گروهی از محققان در مؤسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی در بوردو فرانسه رشته ای از سلول های پوستی بدن انسان تولید کردند که به آن " نسج انسانی " گفته و می توان از آن برای بخیه زخم ها یا پیوند پوست استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس الرت، محققان اظهار کردند: این منسوج بافته شده از سلول های پوست انسان تطابق بیولوژیکی منحصربه فردی دارد و نسل جدیدی از محصولات مهندسی بافت بیولوژیکی محسوب می شوند.

نکته قابل توجه این بافت مخوف این است که، برخلاف نخ ها و مواد جراحی مصنوعی، سیستم ایمنی بدن پاسخی به آن نشان نمی دهد و درنتیجه تداخلی در بهبود جراحت به وجود نمی آید.

برای تولید این منسوج، محققان سلول های پوست انسان را به صورت نخ هایی بسیار باریک برش می دهند و سپس آنها را شبیه یک رشته یا طناب درمی آورند که این رشته ها می توانند به شکل دلخواه بافته شوند.

به گفته سرپرست گروه تحقیق با استفاده از این منسوج طبیعی می توان کیسه دوخت، لوله و رگ تولید کرد و غشاهای پاره شده را ترمیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم جراحات با استفاده از منسوجات بافته شده از سلول های پوستی

ترمیم جراحات با استفاده از منسوجات بافته شده از سلول های پوستی