مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 10:002020-02-05دانش

پارکر خروج پنهانی جرم از تاج خورشید را شکار کرد


دانشمندان ناسا می گویند کاوشگر خورشیدی پارکر برای نخستین بار موفق به رصد خروج جرم از تاج خورشیدی به شکل پنهان شده است.

- دانشمندان "ناسا" می گویند کاوشگر خورشیدی "پارکر" برای نخستین بار موفق به رصد خروج جرم از تاج خورشیدی به شکل پنهان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، خروج جرم از تاج خورشیدی به دلیل ظریف و مرموز بودن تاکنون به شکل دقیق شناخته نشده است.

هر چند که چنین رویدادی هر بار می تواند مقادیر عظیمی از ذرات باردار شده به نام پلاسما را از خورشید به بیرون از منظومه شمسی پرتاب کند.

در نوامبر 2018، همانطور که از زمین و فضاپیماها مشاهده شد، خورشید آرام به نظر می رسید، اما اکنون مشخص شده که در واقع این طور نبوده است و خورشید طبق گفته دانشمندان در حال خروج جرم از تاج خورشیدی به شکل نهان بوده است.

در این زمان، کاوشگر خورشیدی پارکر (Parker Solar Probe) متعلق به ناسا در حال اولین ملاقات نزدیک با خورشید از پشت آن بوده است که ابزارهای خود را در موقعیتی مناسب قرار می دهد تا آنچه را که در 11 و 12 نوامبر اتفاق افتاد، رصد کند.

کلی کورک فیزیکدان خورشیدی در رصدخانه اخترفیزیکی اسمیتسونیان گفت: اگر تاکنون تصویری از خروج جرم از تاج خورشیدی دیده اید، به طور طبیعی فعالیت زیادی در این تصاویر مشاهده می کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارکر خروج پنهانی جرم از تاج خورشید را شکار کرد

پارکر خروج پنهانی جرم از تاج خورشید را شکار کرد