مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 22:402020-02-07بين الملل

سفیر چین: آینده بازطراحی راکتور اراک علاوه بر چین به واکنش دیگر کشورها بستگی دارد


دیپلمات ارشد چین در ایران گفت که آینده پروژه بازطراحی راکتور اراک نه تنها به تلاش چین بلکه به عملکرد و واکنش سایر کشورها در جامعه بین الملل بستگی دارد.

- دیپلمات ارشد چین در ایران گفت که آینده پروژه بازطراحی راکتور اراک نه تنها به تلاش چین بلکه به عملکرد و واکنش سایر کشورها در جامعه بین الملل بستگی دارد.

چانگ هوا، سفیر چین در ایران در گفت وگو با ایسنا گفت: چین یکی از حامیان جدی برجام است و خروج یک طرفه آمریکا از برجام وضعیت بحرانی را در برجام ایجاد کرد.

در حال حاضر چین و انگلیس مسئول پروژه بازطراحی اراک هستند و تا جایی که می دانم این پروژه طبق برنامه به خوبی جلو می رود.

وی با بیان این که چین تمامی تعهداتش در این پروژه را اجرا کرده است افزود: البته آینده این پروژه نه تنها به تلاش های چین بلکه به واکنش و عملکرد سایر کشورها در این پروژه و در جامعه جهانی مرتبط است.

این دیپلمات چینی با اشاره به حمایت و تایید همکاری چین در این پروژه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و نهادهای درگیر در این پروژه ابراز امیدواری کرد با ادامه برجام پروژه بازطراحی راکتور اراک را بتوانیم به خوبی دنبال کرده و به پایان برسانیم.

هوا در پاسخ به این پرسش که لغو معافیت های هسته ای از سوی آمریکا بر همکاری چین در این پروژه تاثیر می گذارد؟ گفت: به نظر ما این نوع لغو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین: آینده بازطراحی راکتور اراک علاوه بر چین به واکنش دیگر کشورها بستگی دارد

سفیر چین: آینده بازطراحی راکتور اراک علاوه بر چین به واکنش دیگر کشورها بستگی دارد