مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 12:102020-02-08بين الملل

ممانعت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از ریاست جمهوری مجدد «برهم صالح»


یک منبع آگاه از ممانعت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای ریاست جمهوری مجدد «برهم صالح» خبر داد و گفت که این مسئله به صالح نیز ابلاغ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از قصد خانواده جلال طالبانی دبیرکل پیشین حزب اتحادیه میهنی کردستان که از رهبران این حزب به شمار می روند، مبنی بر عدم نامزدی برهم صالح رییس جمهور کنونی عراق برای تصدی مجدد این پست، خبر داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری السومریه تصریح کرد: خانواده طالبانی به برهم صالح ابلاغ کرده اند که با ریاست او بر حزب اتحادیه میهنی نیز مخالفت خواهند کرد و پیش بینی می شود که ریاست این حزب را بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی بر عهده گیرند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: به صالح ابلاغ شده است که اتحادیه میهنی تمایلی ندارد که وی برای بار دوم ریاست جمهوری عراق را برعهده گیرد.

این در حالی است که عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی، 28 ژانویه گذشته از احتمال دبیرکلی برهم صالح در این حزب خبر داده و گفته بود که بافل الطالبانی و لاهور شیخ جنگی، معاونان او خواهند بود.

برهم صالح از سال 1976 میلادی تا سپتامبر 2017 میلادی، یکی از اعضای حزب اتحاد میهنی کردستان به رهبری جلال طالبانی بود اما پس از اختلاف با رهبران این حزب، سرانجام در سپتامبر 2017 میلادی، از تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از ریاست جمهوری مجدد «برهم صالح»

ممانعت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از ریاست جمهوری مجدد «برهم صالح»