مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 20:402020-02-08اقتصادي

مشکلات کارگاهی که بزرگترین قالی جهان در آن بافته شد


مدیر کارگاه تولید بزرگترین فرش دستباف جهان از مشکلات این کارگاه و بی توجهی تأمین اجتماعی به بیمه قالیبافان و بانکها به تسهیلات قالی بافی گلایه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سفری که همراه معاون وزیر کار، به استان خراسان رضوی داشتیم، قرار شد از کارگاههای روستایی که از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی در تلفیق با منابع بانکهای عامل برای رونق اشتغال استفاده کرده اند، بازدید کنیم، یکی از این کارگاهها گاوداری در روستای یوسف آباد زبرخان از توابع شهر قدمگاه امام رضا (ع) نیشابور بود، اما در کنار آن از کارگاه قالی بافی نقش جهان در روستا هم بازدید کردیم.

کارگاهی که در سوله ای ساده قرار داشت، گرمای این سوله بزرگ با یک اجاق گاز خوراک پزی بزرگ با بخاری دست ساز روی آن و دودکش بلند تامین می شد، در این کارگاه کلافهای رنگارنگ نخ قرار داشت که به قول قدیمی ها هر رشته آن سر دراز دارد ! کارگران هنرمند قالی باف، پای دار قالی بزرگی که به ارتفاع حدود 10 متر و عرض حدود 30 متر پشت رشته های نخ مشغول کار و هنر آفرینی بودند.

از یکی از زنان قالی باف پرسیدم، چقدر سابقه داری، گفت 40 سال که فقط یکسال آن با بیمه همراه بوده است، گفت: دولت در حق ما ظلم می کند، ما که راضی نیستیم، هر وقت رای می خواهند سراغ ما می آیند، ولی هر گاه بیمه می خواهیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات کارگاهی که بزرگترین قالی جهان در آن بافته شد

مشکلات کارگاهی که بزرگترین قالی جهان در آن بافته شد