مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 08:452020-02-10اجتماعي

خطر سقوط گلدسته حرم کاظمین برطرف شد


عملیات ترمیم و مقاوم سازی گلدسته شرقی حرم امامین جوادین (ع) که دارای 80 سانتی متر انحنا بود، به همت مهندسان کشورمان به اتمام رسید و سال آینده طلاکاری آن انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین چهار گلدسته دارد که ستاد بازسازی عتبات در طول بازسازی و توسعه این حرم مطهر از کج شدن یکی از این گلدسته های شرقی حرم مطهر مطلع شد.

مقاوم سازی گلدسته دارای انحنای حرم امامین جوادین(ع) به ایران واگذار شد تولیت حرم کاظمین نیز به دلیل مشاهده توانمندی های ایرانیان در مقاوم سازی ستون های اطراف ضریح امام حسین (ع)، انجام این پروژه مهم را به ایران واگذار شد.

بر همین اساس، ستاد بازسازی عتبات با مشاوره از خاک شناسان و مهندسان مختلف و همچنین پس از محاسبات علمی و بررسی توسط مهندسان کشورمان، سطحی بودن آب های زیرزمینی در شهر کاظمین را علت انحنای 80 سانتی متری گلدسته شرقی حرم امامین جوادین (ع) عنوان و با برنامه ریزی برای رفع کجی این مناره اقدام کرد.

حفظ ساختار مناره در مقاوم سازی  با توجه به اینکه میزان نشست پی مناره شرقی باب المراد حرم امامین جوادین (ع) آنقدر زیاد بود که به عقیده مهندسان خطوط قرمز را هم رده کرده بود و هر لحظه امکان سقوط آن وجود داشت، از طرفی هم قرار بود ساختار مناره به دلیل تاریخی و سنت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر سقوط گلدسته حرم کاظمین برطرف شد

خطر سقوط گلدسته حرم کاظمین برطرف شد