مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 09:002020-02-10فرهنگي

اتمام مرمت برج مقبره آس در شهرستان کلیبر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مراحل مرمت و ساماندهی برج مقبره آس در کلیبر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی آبدار ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون حرکت مستمر و مداومی در راستای صیانت و احیای آثار تاریخی شهرستان ها داشته است، گفت: ازاین رو در راستای پیشبرد برنامه های مرمتی در شهرستان ها، مرمت و ساماندهی برج مقبره آس کلیبر در دستور کار اداره کل قرارگرفته بود.

آبدار با اشاره به قدمت ایلخانی برج مقبره آس افزود: مرمت و ساماندهی این برج مقبره که یکی از آثار تاریخی ارزشمند کلیبر است، بااعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با اقداماتی نظیر؛ جرم گیری لایه های سنگی در فضای داخل بنا، سونداژ و خاک برداری دستی و پی گردی جهت شناسایی کامل بنا، اجرای کف سازی در بخش سردابه و محراب برج و اجرای نمای سنگی برای اضلاع (شش ضلعی) صورت می گیرد و مقبره آس آماده میزبانی از گردشگران علاقه مند به تاریخ است.

گفتنی است، برج مقبره آس منتسب به مقبره مادر امیر تیمور واقع در روستای آس قدیم شهرستان کلیبر در تاریخ 12 مرداد 98 به شماره 32598 در فهرست آثار ملی به ثبت رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مرمت برج مقبره آس در شهرستان کلیبر

اتمام مرمت برج مقبره آس در شهرستان کلیبر