مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 13:552020-02-12اقتصادي

سیستان و بلوچستان نیازمند راه اندازی سامانه هشدار سیل و نصب رادار هواشناسی


رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: راه اندازی سامانه های هشدار سیل و رادار هواشناسی باید از اولویت های سیستان و بلوچستان باشد چراکه این سامانه ها کمک زیادی به تولید پیش بینی های خیلی کوتاه مدت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محمدرضا سالاری فنودی رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار 23 بهمن ماه در جلسه بررسی علل وقوع سیل اخیر استان که با حضور اساتید دانشگاه های صنعتی اصفهان، سیستان و بلوچستان و دریانوردی و علوم دریای چابهار برگزار شد، اظهار داشت: تغییر اقلیم یا گرمایش جهانی سبب تغییر نوع رژیم بارشی و شدت ریزش های آن شده است به نحوی که در سیل اخیر به خوبی این تغییر مشاهده شد.

وی ادامه داد: اکنون غالب بارش های دریافتی استان از نوع رگباری است به این معنی که مقدار زیادی بارش در بازه زمانی کوتاهی اتفاق می افتد.

البته همیشه این بازه زمانی کوتاه نیست و مانند سیل اخیر ممکن است بازه و شدت بارش طولانی تر و شدیدتر باشد.

رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار تصریح کرد: اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان و هواشناسی چابهار نخستین هشدار ها در رابطه با ورد سامانه سیل آسا و وقوع بارش های فوق سنگین را 17 دی ماه در غالب اطلاعیه جوی ارائه کرد و پس از آن در چند اخطاریه جوی نسبت به فعالیت این سامانه هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان نیازمند راه اندازی سامانه هشدار سیل و نصب رادار هواشناسی

سیستان و بلوچستان نیازمند راه اندازی سامانه هشدار سیل و نصب رادار هواشناسی