مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 بهمن 1398 ساعت 06:452020-02-14اقتصادي

حقوق کارگران به سر برج نمی رسد!


یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حقوق دریافتی کارگران به سر برج نمی رسد، گفت: افزایش حقوق و دستمزد زمانی اتفاق می افتد که بالاتر از تورم موجود باشد و اگر در همان سطح بماند صرفا به منزله حفظ قدرت خرید است.

- حمید نجف اظهار کرد: اگر چه تعیین رقم دستمزد کارگران به طور سه جانبه و با حضور شرکای اجتماعی صورت می گیرد ولی در حقیقت دولت کارفرمای بزرگ و اصلی کشور است و هر تصمیمی که در شورای عالی کار به عنوان شورای سیاستگذاری حقوق و دستمزد گرفته می شود با نظر اصلی دولت و به گونه ای است که به زیان خود دولت، بنگاههای دولتی و کارفرمای داخلی نباشد و تبعاتی نظیر ریزش نیروی کار را به دنبال نداشته باشد.

وی ادامه داد: شورای عالی کار از نماینده کارفرمای دولتی، نماینده کارفرمای بخش خصوصی و نماینده تشکل های کارگری تشکیل شده است و همین ترکیب نشان می دهد که دو رأی در برابر یک رأی قرار دارد.

نجف افزود: همه ساله حقوق کارمندان در قانون خدمات کشوری بر اساس نرخ تورم چند درصد افزایش می یابد.

امسال دولت درصد افزایش حقوق کارمندان را 15 تا 20 درصد اعلام کرده و طبعا همین رویه هم در شورای عالی کار در انتهای سال در پیش گرفته می شود و این طور نیست که در شورای عالی کار رقمی بالاتر از این حد در نظر گرفته شود چون دولت بودجه خود را مدتها قبل بسته و تقدیم مجلس کرده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق کارگران به سر برج نمی رسد!

حقوق کارگران به سر برج نمی رسد!