مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 07:002020-02-15اجتماعي

دانه کولانه آشی برای رویش دندان تا نذری برای شاه ماران


آش دانه کولانه یکی از میراث های معنوی برجای مانده بین مردم کُرد است که هم در فصل زمستان و هم برای نگهداشت سنت های خاصی مانند آش دندان، - "دانه کولانه" آشی برای رویش دندان تا نذری برای شاه ماران ایسنا/کرمانشاه یک فعال گردشگری گفت: آش "دانه کولانه" یکی از میراث های معنوی برجای مانده بین مردم کُرد است که هم در فصل زمستان و هم برای نگهداشت سنت های خاصی مانند آش دندان، اول بهارکردی، گاواره وکول و نذرشاه ماران پخت می شود.

فلوریا مروتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دیرینگی و قدمت پخت آش دانه کولانه میان مردم کُرد، اظهار کرد: زندگی در کوهستان و سرمای سخت زمستان های این اقلیم، از زمان های کهن باعث شده تا در زندگی مردمان کردنشین غرب کشور پخت انواع آش ها را ببینیم.

وی بابیان اینکه مردم کرد از دیرباز با خوردن این آش ها خود را از گزند برخی بیماری ها در زمستان حفظ می کردند، گفت: آش دانه کولانه یکی از این آش هاست که از گذشته های دور تا به امروز در فصل زمستان میان مردم کرد پخت می شود.

این فعال حوزه گردشگری تصریح کرد: گندم، نخود و عدس از مواد اصلی پخت آش دانه کولانه هستند که همگی حاصل دسترنج کشاورزان بومی منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانه کولانه آشی برای رویش دندان تا نذری برای شاه ماران

دانه کولانه آشی برای رویش دندان تا نذری برای شاه ماران