مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 09:452020-02-15سياسي

اگر این برج فروبریزد، تاریخ مان فرومی ریزد


در حالی که یک ری شناس می گوید اگر برج «طغرل» فروبریزد تاریخ این سرزمین فرومی ریزد، یک مقام مسئول اظهار می کند: با انتشار نخستین خبرها درباره برج طغرل، - اگر این برج فروبریزد تاریخ این سرزمین فرومی ریزد احمد ابوحمزه – ری شناس – که به واسطه تصاویر دانشجویان اش این هشدار را برای نخستین بار مطرح می کند، در گفت وگو با ایسنا می گوید: برج طغرل افتخاری برای مردم ایران و جهان است که از گذشته و جایگاه ایران حرف می زند، یکی از برج های باقی مانده از دوره سلجوقی که شاید بتوان گفت بعد از برج گنبد قابوس، دومین برج مطرح ایران است، برجی آرامگاهی که از حدود 1000 سال پیش تا کنون پابرجاست.

او با بیان این که از سال 1370 تحقیقاتی روی برج انجام داده و نظریاتی را درباره آن مطرح کرده است، ادامه می دهد: هرساله تصاویری که من و دانشجویانم از این برج ثبت می کنیم، با تصاویر دوره های دیگر مقایسه می شوند.

امسال در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که تغییراتی روی سازه برج در حال به وجود آمدن است، اما این را که کج شده و از محور خود تغییر کرده باشد نمی توانیم به صورت دقیق و با اطمینان مطرح کنیم.

وی با تاکید بر این که باید نگاه به این برج تغییر کند و حفاظت و نگهداری از آن در اولویت قرار گیرد، اظهار می کند: در طول سال های گذشته فشارهای زیادی به این برج وارد شده است، از زلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر این برج فروبریزد، تاریخ مان فرومی ریزد

اگر این برج فروبریزد، تاریخ مان فرومی ریزد