مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 07:252020-02-16اقتصادي

دلواپسی باغداران آذربایجان غربی از ایجاد عوارض صادرات سیب


ایجاد عوارض صادراتی برای سیب درختی سبب دلواپسی و نگرانی باغدارانی شده که هنوز نتوانسته اند سیب تولیدی خود را از سردخانه ها روانه بازار کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، امسال در حالی صادرات انواع محصولات کشاورزی با چالش مواجه شده که روش های متعدد و آزمون و خطا به صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی صدمه زد، و صادرکنندگانی که با واقعی شدن نرخ ارز شرایط مساعدی برای صادرات و رقابت در بازارهای بین المللی پیدا کرده بودند، انگیزه خود را برای فعالیت در این عرصه از دست دادند.

این سیاست ها علاوه بر ایجاد فشار مضاعف به صادرکنندگان، بی تعهدی به خریداران بین المللی و از دست دادن اعتماد آن ها را نیز به دنبال داشته و این بخشنامه ها و تصمیمات خلق الساعه دولت که یک شبه صادر شده و ضمانت اجرایی قوی ندارند، سبب کاهش انگیزه آن ها در ادامه فعالیت صادراتی است.

از سوی دیگر، سیاست های غلط دستگاه های متولی از جمله ناکارآمدی روش های ترویج کشاورزی، ناتوانی در بازاریابی محصولات کشاورزی، ناتوانی و کم تجربگی در ایجاد و بهره گیری از صنایع تبدیلی و در نهایت سنتی بودن بخش کشاورزی آذربایجان غربی سبب شده تا امروزه میزان تولید سیب درختی این استان بیش از نیاز کشور باشد و هر ساله شاهد دپوی سیب درختی و در نهایت فساد این سیب ها در سردخانه ها باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلواپسی باغداران آذربایجان غربی از ایجاد عوارض صادرات سیب

دلواپسی باغداران آذربایجان غربی از ایجاد عوارض صادرات سیب