چکش مجازی بر پیکر تبلیغاتآنچه در خصوص انتخابات گذشته محسوس بود مملو شدن فضا و سیمای شهرها از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی بود بطوریکه تا مدت ها آثار مخرب این اقدام بر تن شهر خودنمایی می کرد اما در این دوره از انتخابات از سیمای شهرهای استان کردستان پیداست که فضای تبلیغات چندان چنگی به دل نمی زند و گرمی دوره های گذشته در فضای مجازی خودش را نمایان کرده است. هر چند کشیدن تبلیغات به فضای مجازی نتوانسته از افتتاح ستادها و دفاتر تبلیغاتی نامزدها در خیابان ها، میدان ها و معابر اصلی و پرتردد شهر جلوگیری کند اما از کمرنگ شدن نصب بنر، پوستر، برشور و عکس های تبلیغای در مکان های مختلف می شود به این نتیجه رسید که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گوی سبقت را در حوزه تبلیغات انتخاباتی از فضای واقعی ربوده اند. برکسی پوشیده نیست که روش های تبلیغات سنتی گذشته کاهش یافته و فضای مجازی به کانون اصلی تبلیغات کاندیداها تبدیل شده بطوریکه رقابت تبلیغاتی نامزدها در شبکه های اجتماعی با ایجاد گروه ها و کانال های حامی چند برابر محیط شهری و واقعی شده است. به طور حتم این مساله نیز مانند هر جریان دیگری دارای مزایا و معایبی است که با پایان تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مناسبترین وقت برای یادآوری مزایا و معایب این پدیده نوظهور در کشور است تا بلکه این مسئله بعد ا برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |