مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 15:162020-02-22سياسي

با رفتن ایران به لیست سیاه FATF، اعضای مجمع تشخیص از دسترس خارج شدند!


روز گذشته، گروه ویژه اقدام مالی علیه پول شویی(FATF) اعلام کرد در آخرین جلسه از نشست دوره ای اش به این نتیجه رسیده، ایران را در «لیست سیاه» خود قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: یک روز پس از اعلام قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF، پنج عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پاسخگویی دراین باره امتناع کردند و چهار تن دیگر حتی تلفن خود پاسخ ندادند.

این در حالی است که با توجه به موضع صریح دولت و مصوبه مجلس درباره لوایح مرتبط با FATF، افکار عمومی نوع تشخیص مصلحت مجمع تشخیص را علت بازگشت ایران به این فهرست سیاه می دانند.

روز گذشته، گروه ویژه اقدام مالی علیه پول شویی(FATF) اعلام کرد در آخرین جلسه از نشست دوره ای اش به این نتیجه رسیده، ایران را در لیست سیاه خود قرار دهد.

این نهاد درباره این تصمیم خود گفته است با توجه به اینکه ایران به کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نپیوسته، این سازمان به همه کشورها توصیه می کند به اجرای کامل اقدام های احتیاطی در ارتباط با ایران بازگردند.

در پی اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان بر سر تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در تابستان سال گذشته، دو لایحه پالرمو و CFT برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد، اما بررسی های اعضای مجمع تاکنون بی نتیجه مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با رفتن ایران به لیست سیاه FATF، اعضای مجمع تشخیص از دسترس خارج شدند!

با رفتن ایران به لیست سیاه FATF، اعضای مجمع تشخیص از دسترس خارج شدند!