مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 11:462020-02-23پزشكي

لزوم تنش زدایی روانی علیه بیماری کرونا در مازندران


مشاهدات و بررسی های میدانی خبرنگاران ایرنا از وضعیت رفت و آمد ، اظهارنظرها و اطلاع رسانی از ویروس کرونا در مازندران نشان می دهد که تنش روانی نسبت به شیوع و ابتلا به این بیماری تا حدی همه مردم را درگیر کرده است.

برخورد عادی و حفظ آرامش در برابر هشدارهای پزشکی و شرایط خاص جامعه برای پیشگیری از اضطراب و تنش روانی ضروری است و توقع مردم نیز اطلاع رسانی به موقع از وجود امکانات و تجهیزات برای عبور از این بیماری است.

مهمترین موضوع در مقابله با کرونا در حوزه رسانه است ، آنچه اهمیت دارد اطلاع رسانی درست، آموزش، پرهیز از ایجاد هراس و تقویت اعتماد عمومی به سیستم های بهداشتی و درمانی است.

فعالیت رسانه ای با محوریت آموزش ،اطمینان بخشی و راهنمایی های بهداشتی در تنش زدایی و مقابله با ویروس کرونا بسیار ضروری و مهم است و تبیین درست این موضوع کمک بسیار بزرگ به جامعه در گذر از این مشکل است.

پژوهش های رسمی و متعدد وزارت بهداشت از نقاط مختلف کشور نشان می دهد که بخش مهمی از اختلالات روانی مردم به مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، مسکن، درآمد پایین و آینده شغلی مربوط می شود و اگر در این شرایط یک بیماری همه گیر همانند ویروس کرونا به درستی در مقوله پیشگیری مدیریت و یا تنش زدایی نشود ،با پیامدهای ناگواری مواجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تنش زدایی روانی علیه بیماری کرونا در مازندران

لزوم تنش زدایی روانی علیه بیماری کرونا در مازندران