مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 09:502020-02-25پزشكي

نقش اضطراب در تضعیف سیستم ایمنی بدن/ «کرونا« ترس ندارد


عضوکمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم نباید نگران ابتلا به بیماری کرونا باشند گفت: اضطراب و استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مینو محرز، عضوکمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: این ویروس که در کشور چین اپیدمی شد، هفتمین ویروس از خانواده کروناست که نسبت به ویروس های قبلی متفاوت است.

تفاوت این ویروس با سارس و مرس این است که سرعت انتقال و بیماری زایی آن بیشتر از بقیه بوده ولی مرگ و میر آن خیلی پایین تر است.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که مردم ترس و اضطراب نداشته باشند به دلیل اینکه این موضوع باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، این بیماری ترس ندارد و می توان با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

محرز توصیه کرد: مردم حتی الامکان از ترددهای غیرضروری در شهر بکاهند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

حتما دستان خود را به طور مکرر بشویند و اگر احساس بیماری یا سرماخوردگی می کنند حتما در منزل بمانند و در صورت لزوم با ماسک به بیرون از خانه تردد کنند.

مینو محرز اشاره کرد: اگر تب و سرفه داشتید حتما به مراکز بهداشت درمانی نزدیک محل زندگیتان مراجعه کنید تا در صورت تایید بیماری به بیمارستان های مشخص شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش اضطراب در تضعیف سیستم ایمنی بدن/ «کرونا« ترس ندارد

نقش اضطراب در تضعیف سیستم ایمنی بدن/ «کرونا« ترس ندارد