مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 13:052020-02-25اقتصادي

خراسان جنوبی؛ چهارمین استان عشایرنشین کشور/ برق رسانی به محلات عشایری تا پایان دولت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زیرکوه، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی منطقه عشایری چاه زرد و خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان ظهر امروز با حضور رییس سازمان عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه آغاز شد.

حسین حسین پور، مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است و 13 درصد جمعیت استان معادل 81 هزار نفر عشایر هستند.

وی با اعلام اینکه با بهره برداری این مجتمع، آب شرب 14 محله عشایری شهرستان شامل 250 خانوار و 12 هزار دام فراهم می شود، اظهار داشت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این مجتمع آبرسانی 220 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فاز یک این پروژه 77 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است، بیان داشت: برای اجرای این پروژه 75 کیلومتر لوله گذاری، پنج باب ایستگاه پمپاژ، 600 مترمکعب مخازت تعادلی، احداث ساختمان کلرزنی و تهیه و نصب آب شیرین کن اجرا می شود.

تامین آب شرب 50 درصد عشایر با تانکر حسین پور با اشاره به آبرسانی سیار در روستاهای عشایری استان، مطرح کرد: در حال حاضر آب شرب 50 درصد جامعه عشایری استان از طریق 17 تانکر سیار تأمین می شود، اضافه کرد: همچنین آب شرب حدود 44 درصد از جمعیت عشایری استان به صورت لوله کشی و مابقی از طریق چاه های مالداری تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی؛ چهارمین استان عشایرنشین کشور/ برق رسانی به محلات عشایری تا پایان دولت

خراسان جنوبی؛ چهارمین استان عشایرنشین کشور/ برق رسانی به محلات عشایری تا پایان دولت