مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 15:162020-02-25سياسي

گواهی ثبت جهانی منبت ملایر ابلاغ شد


ابراهیم جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از ارسال نامه ای از سوی پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای زیبای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به رییس شورای جهانی صنایع دستی، این گواهی برای شهر جهانی منبت ابلاغ شد.

وی بیان کرد: طبق این ابلاغ، ملایر از دی ماه امسال به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت در شورای صنایع دستی ثبت شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: در این گواهی عنوان شده که شهرستان ملایر ریشه ای کهن دارد و نقش مهمی در صنعت و جامعه ایفا می کند.

جلیلی گفت: این گواهی ابراز امیدواری کرده شهر ملایر تعهد خود را به عنوان یک شهر جهانی صنایع دستی، در زمینه گسترش مناسبات، فعالیت های بین المللی و برقراری ارتباط به شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع دستی برای همکاری در ارایه یک جایگاه مشترک صنایع دستی جهان را به انجام برساند.

وی اظهار داشت: طبق این گواهی شهرهای ثبت شده باید سالانه گزارشی در مورد فعالیت ها و پروژه های خود به دبیرخانه بین المللی شورای جهانی صنایع دستی ارسال کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: لوگوی شورای جهانی صنایع دستی و دستورالعمل استفاده از آن به ملایر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ابلاغ خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهی ثبت جهانی منبت ملایر ابلاغ شد

گواهی ثبت جهانی منبت ملایر ابلاغ شد