مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 17:152020-02-25سياسي

300 برنامه اقدام در قالب سند مهندسی فرهنگی اجرا می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، عصر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع سهل و ممتنع است، اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی نمی توانیم مسئله ای را حل کنیم وارد نقد یکدیگر می شویم و می گوییم شورای عالی انقلاب فرهنگی کاری نمی کند.

وی با اشاره به تعاریف متعددی که از فرهنگ وجود دارد، افزود: فرهنگ در بوته زمان تعاریف متفاوتی داشته مثلاً در قرن 19 فرهنگ روش زندگی افراد سطح بالای جامعه بود ولی با گذشت زمان، فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها، آداب، رسوم و قراردادهای اجتماعی تعریف شد.

عاملی با اشاره به اینکه 500 معنا برای فرهنگ ذکر شده است، بیان کرد: امروز تعریف فرهنگ، روش زندگی مردم است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند مهندسی فرهنگی عنوان کرد: در تدوین این سند به ابعاد جامعی از فرهنگ توجه شده است.

وی یادآور شد: فرهنگ یک بروز ذهنی و یک بروز ظاهری در جامعه دارد و جنبه مهم فرهنگ تنها حوزه شناخت نیست بلکه شناخت یکی از سطوح عمل اجتماعی است و یکی از سطوح عمل اجتماعی را نیز می توان ایمان دانست.

عاملی ادامه داد: یکی از جنبه های مهم در حوزه فرهنگ، بعد عاطفی و احساسی جامعه است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد در غیر این صورت اگر به آن توجه نکنیم، بازخوردهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 برنامه اقدام در قالب سند مهندسی فرهنگی اجرا می شود

300 برنامه اقدام در قالب سند مهندسی فرهنگی اجرا می شود