مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 09:302020-02-26پزشكي

استرس با سیستم ایمنی بدن چه می کند؟


کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: استرس و فکر کردن به این مسئله که ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شویم، بر سیستم ایمنی فرد اثر منفی می گذارد و او را مستعد بیماری و آسیب می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: استرس و فکر کردن به این مسئله که ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شویم، بر سیستم ایمنی فرد اثر منفی می گذارد و او را مستعد بیماری و آسیب می کند.

زهره امیرپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افراد برای پیشگیری از بیماری کرونا افراد باید آب و مایعات فراوان مصرف کنند، چراکه اگر دهان فرد خشک باشد ویروس وارد نای شده و سیستم تنفسی او را درگیر می کند.

وی افزود: اگر فرد در طول شبانه روز به اندازه کافی مایعات بنوشد، در صورت ابتلا، ویروس وارد معده شده و با آنزیم های معده نابود می شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c در این ایام، تصریح کرد: میوه ها و سبزیجات سرشار از این نوع ویتامین هستند که باید به مقدار کافی در برنامه غذایی فرد گنجانده شوند.

امیرپور بر مصرف سبزیجاتی چون اسفناج و جعفری تاکید کرد و ادامه داد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، لازم است افراد پروتیین ها را به اندازه کافی در برنامه غذایی خود قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس با سیستم ایمنی بدن چه می کند؟

استرس با سیستم ایمنی بدن چه می کند؟