مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 10:202020-02-26پزشكي

کدام مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند؟


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گروه غذایی دارای ویتامین «C » و گروه غذایی دارای ویتامین « A» می تواند بدن را در مقابل ورود ویروس تقویت کند.

- علی اکبر حق ویسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه ویروس کرونا از گروه بیماری های سرماخوردگی است و جای نگرانی ندارد، اظهار کرد: اگر نگران بوده و استرس داشته باشیم سیستم ایمنی بدن ضعیف و عضله ها و ویتامین ها مصرف می شود.

وی بر لزوم رعایت مباحث بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: شست وشوی دست ها، فاصله گرفتن از افراد سرما خورده، حضور نیافتن در تجمع ها و خواب منظم مهم ترین نکاتی است که از مبتلای افراد به کرونا جلوگیری می کند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه فعالیت های بدنی مناسب از جمله قدم زدن در مکان های باز و خلوت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، عنوان کرد: گروه غذایی دارای ویتامین C  از جمله سبزی ها و میوه های رنگی سبز تیره، قرمز و نارجی همانند هویج، گوجه و کلم و گروه غذایی دارای ویتامین A از جمله روغن، کره و زرده تخم مرغ می تواند بدن را در مقابل ورود ویروس تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت های قرمز گاو، شتر و گوساله پیدا می شود نیز نیازهای سلولی بدن را تامین و سیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند؟

کدام مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند؟