مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 09:362020-02-27پزشكي

«اضطراب از بیماری» سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند


دکتر مریم حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به اینکه چگونه با تاثیرات روانی کرونا به ویژه در میان کودکان مقابله کنیم، افزود: افرادی که سلامتی و سیستم ایمنی قوی دارند، می توانند با بیماری کرونا مقابله کنند، اما باید توجه کرد که اضطراب از بیماری نیز از جمله عواملی است که سیستم دفاعی بدن را ضعیف و افراد را در مقابل بیماری آسیب پذیر می کند.

وی اظهار داشت: افرادی که اختلالات اضطرابی داشته و همچنین سابقه بیماری های روانی دارند، اگر احساس کنند که به خاطر شیوع کرونا ویروس، میزان اضطرابشان تشدید شده، باید حتما از متخصصان بهداشت روان (روانشناسان و روانپزشکان) کمک بگیرند.

این روانشناس در ادامه گفت: ورزش و تفریح از جمله راه های کنترل استرس بوده و همچنین افراد باید مطالعات لازم در خصوص راهکارهای کنترل استرس را مورد توجه داده و در صورت نیاز از روانشناسان و روانپزشکان کمک بگیرند.

حیدری افزود: والدین کودکانی که زمینه اضطرابی دارند باید حتما از متخصصان امر کمک بگیرند و والدین سایر کودکان نیز باید در ابتدا اضطراب خود را کنترل کنند تا این اضطراب به فرزندشان منتقل نشود؛ سپس نکات مورد نیاز را با آرامش و به صورت معقولانه به کودکان منتقل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اضطراب از بیماری» سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند

«اضطراب از بیماری» سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند