مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 08:102020-02-29اقتصادي

افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه/ 200 شیء کشف شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، ابوالقاسم ایمان پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن 200 قلم شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد، اظهار داشت: از این تعداد 138 قلم اصلی و 62 قلم نیز تقلبی بوده است.

  وی با اشاره به افزایش آمار اشیاء تاریخی کشف شده در استان، تصریح کرد: این میزان کشفیات به نسبت مشابه سال قبل رشدی 16 درصدی را نشان می دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه، در ادامه درخصوص اشیاء تقلبی کشف هم گفت: برابر قانون به همان میزانی که برای اشیاء اصلی جرم در نظر گرفته می شود، برای اشیاء تقلبی نیز جرم مدنظر خواهد بود، چرا که این اشیاء به قصد کلاهبرداری از روی نمونه اصلی ساخته شده اند.

ایمان پور در ادامه به انجام بیش از 18 مورد حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیاء تاریخی در استان هم اشاره کرد و افزود: در این راستا 21 نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده آن ها را به مراجع قضایی استان تحویل دادیم.

  وی در ادامه کرمانشاه را یکی از غنی ترین استان های کشور در حوزه آثار تاریخی دانست و گفت: متاسفانه گاها مشاهده می شود عده ای از سودجویان تنها با این تخیل که در برخی بناهای تاریخی ممکن است، اشیاء تاریخی و عتیقه وجود داشته باشد، اقدام به حفاری و تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه/ 200 شیء کشف شد

افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه/ 200 شیء کشف شد