مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 04:302020-03-01پزشكي

دامن زدن به نگرانی ها در مورد کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند


دامن زدن به نگرانی ها در مورد ویروس کرونا، افزون بر گسترش ترس بیش از حد در جامعه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

- کژال طلوعی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: قوی ترین نیرویی که خداوند برای بقا و زنده ماندن درون انسان ها قرار داده همان نیروی درونی آنها است دامن زدن به نگرانی ها در مورد ویروس کرونا، افزون بر گسترش ترس بیش از حد در جامعه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

وی افزود: این مدت ویروس کرونا که از چین شروع شد به سرعت در حال گسترش به تمام نقاط دنیا است، آمارها از تعداد مبتلایان و فوت شدگان چنان ترس و اضطرابی در میان اقشار مختلف جامعه به راه انداخته که فراموش کرده اند که به باور روانشناسان ترس و وحشت ناشی از این بیماری ها شدیدتر از خود بیماری بروز می کند.

 به گفته این روانشناس، واکنش بیش از حد به یک موضوع استرس آور، طبیعی است و گاهی ما نمی توانیم واکنش های خود را مهار کنیم بنابراین افراد در اینگونه اپیدمی ها، شرایط را ارزیابی می کنند و وقتی احساس می کنند، موضوع خارج از کنترل آنهاست، دچار ترس و واهمه می شوند.

طلوعی با بیان اینکه نقش مستقیم تفکرات در تقویت یا تضعیف ابتلا به ویروس کرونا حائز اهمیت است، افزود: تفکرات و ذهنیات تاثیرگذاری زیادی بر روی مدیریت هیجانی دارند و درمان شناختی رفتاری به عنوان یکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامن زدن به نگرانی ها در مورد کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند

دامن زدن به نگرانی ها در مورد کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند