مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 07:002020-03-01پزشكي

استرس و سیستم ایمنی بدن


استرس پدیده ای است که می تواند تمامی فعالیت های عصبی و غدد درون ریز را تحت تاثیر قرار دهد و نتایج تغییرات ناشی از آن می تواند تعادل هومستاژ بدن را برهم زده و نابسامانی هایی را در بدن ایجاد کند.

- ایسنا/خراسان رضوی استرس پدیده ای است که می تواند تمامی فعالیت های عصبی و غدد درون ریز را تحت تاثیر قرار دهد و نتایج تغییرات ناشی از آن می تواند تعادل هومستاژ بدن را برهم زده و نابسامانی هایی را در بدن ایجاد کند.

نتایج یک پژوهش نشان می دهد اثرات ناشی از استرس از طریق اعصاب سمپاتیک و شاخه عصب هیپوتالاموس غده هیپوفیز، غده فوق کلیوی را تحریک نموده و منجر به افزایش ترشح هورمون های گلوکوکورتیکوسترونیدها می شود.

این هورمون ها نقش مهمی در کاهش پاسخ های سیستم ایمنی بدن دارند و به نظر می رسد مکانیسم پاسخ های ایمنی از طریق جلوگیری از تفکیک لنفوسیت ها TH-1 توسط بلوکاژ ترشح اینترکولین 2، اینترلوکین 12 و انترفرون- گاما اتفاق می افتد محققان در پژوهشی با عنوان استرس و سیستم ایمنی ، این موضوع را بررسی کرده اند.

در این پژوهش که توسط، دکتر نعمت الله خوانساری، عضو گروه آموزشی ایمولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دکتر محمد علی راد، عضو گروه آموزشی علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران انجام شده، آمده است: استرس می تواند ناشی از عوامل فیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس و سیستم ایمنی بدن

استرس و سیستم ایمنی بدن