مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 07:352020-03-01سياسي

مصباحی مقدم: در FATF اصطلاحی به نام لیست سیاه وجود ندارد


اینکه گفته می شود اگر ایران با تعبیر غلط مطبوعات به لیست سیاه FATF بپیوندد برای بازگشتش حتی بعد از تحریم های آمریکا نیز پروسه طولانی نیاز است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، غلامرضا مصباحی مقدم در ارتباط با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF اظهار کرد: در FATF اصطلاحی به نام لیست سیاه وجود ندارد.

در این برهه ما مجددا وارد لیست کشورهای غیرهمکار با FATF شدیم.

وی در ارتباط با امکان همکاری مجدد با FATF گفت: آنچه تصویب شده مجددا فرجه ای برای ایران باقی گذاشته که هر وقت دو کنوانسیون پالرمو و CFT تصویب شد، امکان ورود ایران به لیست کشورهای همکار هست.

اینکه گفته می شود اگر ایران با تعبیر غلط مطبوعات به لیست سیاه FATF بپیوندد برای بازگشتش حتی بعد از تحریم های آمریکا نیز پروسه طولانی نیاز است، باید بگویم که چنین حرفی درست نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تا به الان 39 توصیه از 41 توصیه FATF عمل شده اما منفعتی برای ایران نداشته است.

وی گفت: از اتفاق اخیر به عنوان لیست سیاه نام بردن به هیچ وجه صحیح نیست؛ چراکه شرایطی به نام لیست سیاه FATF وجود ندارد این در حالی است که متأسفانه مطبوعات ایران دائما از این اصطلاح استفاده می کنند.

وی در توضیح نام مناسب برای شرایط فعلی ایران در مقابل FATF گفت: آنچه وجود دارد لیست کشورهای همکار، غیرهمکار، در حال همکاری و تعل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصباحی مقدم: در FATF اصطلاحی به نام لیست سیاه وجود ندارد

مصباحی مقدم: در FATF اصطلاحی به نام لیست سیاه وجود ندارد