مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 06:502020-03-02پزشكي

ورزش مداوم خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را تا یک سوم کاهش می دهد


فعالیت­ های ورزشی با شدت متوسط، کارکرد سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری­ های عفونی نظیر سرماخورگی و آنفولانزا را ارتقا بخشیده و بر حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری­ ها اثر بسزایی دارد.

- ایسنا/البرز یک متخصص ورزش گفت: فعالیت­ های ورزشی با شدت متوسط، کارکرد سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری­ های عفونی نظیر سرماخورگی و آنفولانزا را ارتقا بخشیده و بر حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری­ ها اثر بسزایی دارد.

مرتضی نعمتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه محیط پیرامون ما، آکنده از عوامل عفونت­ زایی است که انسان را از هر سو تهدید می­ کنند، گفت: بدیهی است در تأمین سلامتی و تندرستی افراد، ورزش از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است.

علاقه و نیاز جامعه به ارتقای سلامتی از طریق ورزش، موضوعی است که توجه محققان را به سازوکارهایی که موجب تقویت عملکرد دستگاه ایمنی هنگام فعالیت ورزشی می شود جلب کرده است.

نعمتی افزود: به این ترتیب سؤالی که برای پژوهشگران به وجود آمده این است که آیا شرکت منظم در فعالیت ­های ورزشی می ­تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود؟ برپایه­ مطالعات، فعالیت های ورزشی با شدت متوسط، کارکرد سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری­ های عفونی نظیر سرماخورگی و آنفولانزا را ارتقا بخشیده و بر حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری­ ها اثر بسزایی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش مداوم خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را تا یک سوم کاهش می دهد

ورزش مداوم خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را تا یک سوم کاهش می دهد