مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 07:552020-03-02بين الملل

مصر بیانیه اتیوپی حول مذاکرات مربوط به سد النهضه در واشنگتن را رد کرد


مصر عصبانیت و مخالفت خود را با بیانیه وزارت خارجه و منابع آبی اتیوپی درباره مذاکرات سد النهضه که اخیرا در واشنگتن برگزار شد، ابراز داشت.

- مصر عصبانیت و مخالفت خود را با بیانیه وزارت خارجه و منابع آبی اتیوپی درباره مذاکرات سد النهضه که اخیرا در واشنگتن برگزار شد، ابراز داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه اخبار الیوم مصر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: بیانیه مشترکی که وزارت خارجه و وزارت منابع آبی صادر کردند به این دلیل صادر شده که در بیانیه اتیوپی درباره پر کردن آب سد از حیث اینکه اتیوپی مالک آن است، صحبت شده است.

باید به توافق نامه اصولی که سال 2015 امضا شد و قواعد بین المللی که به کسی اجازه نمی دهد تدابیر یکجانبه ای را درباره رودهای فرامرزی اتخاذ کند، پایبند بود.

وی گفت: عدم مشارکت هیئت اتیوپی در این دور از مذاکرات عمدی بود تا مانع از روند مذاکرات شود از این رو صحبت اتیوپی در این بیانیه درباره نیاز به زمان بیشتر عجیب است اتیوپی خواستار زمان بیشتر برای بررسی مساله حیاتی شده آن هم بعد از پنج سال مذاکرات متعدد و بررسی جزییات موضوع.

اکنون آمریکا میانجیگری کرده و ظرف چهار ماه متنی برای توافق کامل تهیه شده و به رغم مذاکره طولانی، اتیوپی خواهان وقت اضافی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر بیانیه اتیوپی حول مذاکرات مربوط به سد النهضه در واشنگتن را رد کرد

مصر بیانیه اتیوپی حول مذاکرات مربوط به سد النهضه در واشنگتن را رد کرد