مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 12:252020-03-02پزشكي

استرس؛ اولین عامل ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن


استرس اولین عامل در ایجاد اختلال در سیستم ایمنی و دفاعی بدن است از همین رو مردم باید در مقابله با ویروس کرونا بدون هیچ گونه استرسی فقط بهداشت فردی را رعایت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، محمدجواد دهقان نیری، با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت به دلیل سرعت انتشار بیماری این موضوع را به عنوان یک موضوع اورژانسی و نگرانی بین المللی مطرح کرده است، اظهار کرد: 10 تا 15 درصد عامل بیماری سرماخوردگی کرونا ویروس است که تاکنون سه بار با تغییر ژنتیکی مشکلاتی را برای جهان ایجاد کرده است.

فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: بیماری های سارس، مرس، نیو کرونا از جمله انواع دیگر بیماری هستند که با تغییر ماهیت دردسرهایی را برای جهان ایجاد کردند و علایمی شبیه آنفولانزا دارند.

وی با بیان اینکه در این بیماری اخلاط درشت تنفسی از فرد بیمار به وسیله سرفه عطسه و یا حرف زدن خارج می شود و با رسوب در اطراف باعث انتقال بیماری به فرد دیگری می شود، عنوان کرد: این ویروس در فاصله کمتر یک یا دو متر با بیمار می تواند انتقال یابد؛ بنابراین فرد سالم اگر با ذرات مرطوب اخلاط بیمار و یا با سطوح آلوده در تماس باشد احتمال ابتلا به این ویروس را به میزان زیادی افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس؛ اولین عامل ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن

استرس؛ اولین عامل ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن