مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 07:272020-03-03پزشكي

هشدار در خصوص شیوع دیابت تیپ 2 در کودکان ایرانی


عضو هیات مؤسس اولین کلینیک تخصصی دیابت در کشور گفت: فقر آموزش در کشور باعث شده تا سن ابتلا به دیابت کمی بیشتر از دنیا شدت بگیرد، فقط با آموزش های سالی یک بار به بهانه روز جهانی دیابت نمی توان در پیشگیری و کنترل این بیماری موفق بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عضو هیات مؤسس اولین کلینیک تخصصی دیابت در کشور نسبت به شیوع دیابت تیپ دو در کودکان ایرانی هشدار داد.

علی اکبر رئوف صائب روز سه شنبه در حاشیه کنگره انسولین تراپی، افزود: متأسفانه سن ابتلا به دیابت در دنیا و ایران رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: فقر آموزش در کشور باعث شده تا سن ابتلا به دیابت کمی بیشتر از دنیا شدت بگیرد، فقط با آموزش های سالی یک بار به بهانه روز جهانی دیابت نمی توان در پیشگیری و کنترل این بیماری موفق بود.

رئوف صائب ادامه داد: آموزش در تغذیه و سبک زندگی، از موضوعات مهمی است که در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو هیات مؤسس اولین کلینیک تخصصی دیابت در کشور، گفت: متأسفانه مشاهدات ما در بالین نشان می دهد که شیوع دیابت تیپ دو در بین کودکان ایرانی رو به افزایش است و این کودکان خیلی زود به درمان خوراکی نیاز پیدا می کنند.

وی بر ضرورت اصلاح سبک زندگی در کشور و پیشگیری از پرخوری کودکان تاکید کرد و افزود: افراد دیابتی که درمان خوراکی دارند، بالاخره به انسولین نیاز خواهند داشت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در خصوص شیوع دیابت تیپ 2 در کودکان ایرانی

هشدار در خصوص شیوع دیابت تیپ 2 در کودکان ایرانی