مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 10:302020-03-03پزشكي

تأثیر سلول های بنیادی بر روند تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن


هر ساله میلیون ها شکستگی بافت استخوانی در سراسر دنیا اتفاق می افتد، تعداد بسیاری از این شکستگی ها در صورت عدم درمان سبب شکستگی های جوش نخورده یا بد جوش خورده می شوند که نیازمند مداخلات درمانی پزشکی خواهند بود.

- ایسنا/خراسان رضوی هر ساله میلیون ها شکستگی بافت استخوانی در سراسر دنیا اتفاق می افتد، تعداد بسیاری از این شکستگی ها در صورت عدم درمان سبب شکستگی های جوش نخورده یا بد جوش خورده می شوند که نیازمند مداخلات درمانی پزشکی خواهند بود.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که سیستم ایمنی و التهاب اولیه، نقش بسیار مهمی در فرآیند ترمیم بلافاصله پس از رخداد شکستگی بر عهده دارد.

با این حال نشان داده شده است که روند طولانی مدت التهاب می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در روند ترمیم استخوان ایفای نقش کند.

تاکنون روند دقیق و سازوکار اصلی سیستم ایمنی براساس سایتوکاین های ترشح شده از سلول های التهابی در فرآیند ترمیم استخوانی ناشناخته مانده است.

بعضی از این واسطه های التهابی در تشکیل بافت جدید استخوانی به عنوان محرک عمل می کنند، حال آنکه بعضی دیگر به عنوان عامل مهارکننده فعالیت می کنند.

محققان در پژوهشی با عنوان تأثیر سلول های بنیادی مزانشیمی بر روند تنظیم عملکرد سلول های سیستم ایمنی بدن و کاربرد این سلول ها در ترمیم شکستگی استخوان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر سلول های بنیادی بر روند تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن

تأثیر سلول های بنیادی بر روند تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن