مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 11:352020-03-03سياسي

موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک به بهره برداری رسید


شهردار کلانشهر اراک در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی های ازپیش تعیین شده قرار بود آیین یکصدسالگی اراک با حضور شهرداران کلانشهرهای کشور برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مهم به اردیبهشت ماه سال آینده موکول و امروز موزه اسناد تاریخی شهرداری با حضور کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی بهره برداری شد.

محمدکریم شفیعی افزود: منزل تاریخی محسنی اراکی در گذشته کنسولگری انگلستان و از طرفی مرکز صادرات فرش اراک به اروپا بوده است وشهرداری آن را به مبلغ 150 میلیارد ریال از ورثه خریداری کرده است و امروز به موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه ند تاریخی شهرداری اراک حاکی از آن است که این شهرداری در 13 اسفندماه 1298 اراک به ریاست میرزا فضل الله خان اصفهانی و معاونت آمیرزا علی خان تهرانی قاجار افتتاح شده است، بیان کرد: در این سند مواردی چون تعیین نرخ نان، گوشت، سوخت توسط انجمن شهر مورد اشاره قرار گرفته است و در واقع این سند نشان از یکصد سال مدنیت در این شهر است.

شهردار اراک بیان کرد: شهر اراک 210 سال پیش در قالب یک نقشه مشخص با محوریت بازار احداث شد و پس از آن بازرگانانی از شهرهای یزد، اصفهان و کاشان به این شهر منتقل شدند و اراک در کنار شهرهایی چون تهران، همدان و رشت جزو اولین شهرهایی است که شهرداری داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک به بهره برداری رسید

موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک به بهره برداری رسید