مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 12:302020-03-03پزشكي

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟


راهنمای خرید از میادین میوه و تره بار برای تغذیه سالم بر اساس راهنمای مدیریت تغذیه دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم حفظ تعادل و تنوع در مصرف تمامی مواد غذایی و دریافت تمامی ویتامین ها و املاح مورد نیاز منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، استفاده مقادیرکافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدون و تنوع مصرف 6 گروه اصلی مواد غذایی با اولویت استفاده از میوه ها به منظور افزایش سطح ایمنی بدن، مورد تاکید است و در این میان، مصرف محصولات حاوی ویتامین C از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، انواع میوه ها و سبزی های حاوی ویتامین C شامل سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، انواع جوانه، مرکبات (لیموتُرش، لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج)، کیوی، پیاز و شلغم می باشند.

انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و مرکبات که دارای ویتامین E می باشند، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند، ضمن اینکه سبزی ها و میوه های تازه و خشک شده، حاوی روی و آهن و سبزی های برگ سبز و میوه ها، حاوی ویتامین B هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

همچنین در صورت عفونت و بروز تب، رژیم غذایی حاوی پتاسیم شامل انواع میوه مانند موز، آلو، زردآلو، طالبی، کیوی و پرتقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟