مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 08:202020-03-04پزشكي

استرس مزمن، قدرت ایمنی بدن را مختل می کند


استرس در مواقع لازم سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و در حالت آماده باش نگه می دارد اما وقتی به صورت مزمن استرس ایجاد شود، - ایسنا/کرمان یک دکترای روانشناسی سلامت گفت: استرس در مواقع لازم سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و در حالت آماده باش نگه می دارد اما وقتی به صورت مزمن استرس ایجاد شود، قدرت ایمنی بدن را مختل خواهد کرد.

دکتر عشرت کریمی افشار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: ویروس کرونا وارد کشور شده است که جسم انسان را درگیر می کند که نیاز به پیشگیری و مراقبت و توجه به توصیه پزشکان دارد.

وی ادامه داد: همراه با ویروس کرونا، ویروس دامن زدن به آن نیز وارد کشور شده است که این موضوع باعث افزایش استرس و تنش در افراد شده و برخی انرژی منفی را به خود و حتی اطرافیانشان وارد می کنند، این درحالی است که انرژی مثبت همراه با مراقبت و توجه به توصیه پزشکان می تواند به ما کمک شایانی در شرایط کنونی کند.

این دکترای روانشناسی سلامت با تاکید بر اینکه استرس و تنش می تواند تقریبا تمام فعالیت های عصبی و غدد درون ریز بدن را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: استرس می تواند منجر به نابسامانی هایی در سیستم ایمنی بدن انسان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس مزمن، قدرت ایمنی بدن را مختل می کند

استرس مزمن، قدرت ایمنی بدن را مختل می کند